سینما و تئاتر

۸ فیلم ترسناک که ذهن شما را به چالش می‌کشد

معمولا فیلم‌های ژانر وحشت به اتکای بیش از حد به رویدادهای سطحی و زودگذر دلهره‌آور برای میخکوب کردن تماشاگران متهم می‌شوند. اما برخی فیلم‌های ترسناک نیز هستند که گامی فراتر برداشته و برای مخاطب خود تجربه‌ای عمیق‌تر و متفکرانه‌تر رقم می‌زنند. این ‌فیلم‌ها در عمق موضوعات کنکاش بیشتری می‌کنند، شخصیت‌های پیچیده را مورد مطالعه قرار می‌دهند و اثری ماندگار از خود برجا می‌گذارند. اگر طرفدار فیلم‌های ترسناک هستید و علاوه بر اعصاب می‌خواهید ذهن خود را نیز به چالش بکشید، توصیه می‌کنیم این هشت فیلم ترسناک در ژانر وحشت را که در ادامه معرفی می‌شوند حتما ببینید. این هشت فیلم نشان می‌دهند که ژانر وحشت تنها ابزاری برای ترساندن نیست بلکه می‌تواند دست‌مایه بررسی مفاهیم عمیق‌تر، کاراکترهای پیچیده‌تر و ایده‌های ناآشناتر باشد.

Get Out (2017)

در فیلم «برو بیرون» مرد جوان آفریقایی‌تباری به نام «کریس» برای نخستین بار به دیدار خانواده نامزد سفید پوست خود در عمارت شخصی آنها می‌رود. آنچه در ابتدای فیلم یک تعطیلات آخر هفته کسل‌کننده به نظر می‌رسد خیلی سریع بدل به کابوس وحشتناکی می‌شود. کریس پرده از رازی آزاردهنده برمی‌دارد که سبب می‌شود با فرهنگ پنهان نژادپرستی پنهان زیر پوست جامعه لیبرال آمریکا مواجه شود.

معرفی فیلم ژانر وحشت - فیلم برو بیرون 2017

The Cabin in the Woods (2012)

در فیلم سینمایی کلبه‌ای در جنگل، موضوع پیش پا افتاده‌ای مانند رفقایی که قصد دارند تعطیلات را در کلبه‌ای جنگلی و دورافتاده خوش بگذرانند، به کابوسی غیرمنتظره تبدیل می‌شود. وقتی این افراد با مجموعه دنباله‌داری از تهدیدات وحشت‌زا مواجه می‌شوند درمی‌یابند اسیر یک بازی شوم‌ و دلهره‌آور شده‌اند که پیامدهای غیرقابل تصوری برای بشریت دارد.

بهریتن فیلم‌های ژانر وحشت - فیلم کلبه‌ای در جنگل 2012

Dracula (2020)

فیلم سینمایی دراکولا اگرچه بازسازی داستان‌های کلاسیک خون‌آشامی به نظر می‌رسد اما موفق می‌شود حیات تازه‌ای برای افسانه دراکولا رقم بزند. این مجموعه سه قسمتی با تمرکز روی انگیزه‌های درونی و روانی کاراکتر اصلی تلاش می‌کند عطش سیری‌ناپذیر و ابدی خون‌آشام برای کسب قدرت را تحلیل کرده و مرز کمرنگی را که میان شرارت و رستگاری وجود دارد به تصویر بکشد.

فیلم دراکولا 2020

His House (2020)

فیلم سینمایی «خانه او» داستان یک زوج اهل سودان جنوبی را روایت می‌کند که به دنبال پناهندگی در انگلستان هستند. اما وقتی درمی‌یابند منزلی که دولت در اختیار آنها قرار داده در تسخیر ارواحی شرور است که قصد دارند ترس‌های زندگی گذشته آنها را زنده کنند، امیدشان برای شروعی تازه به یأس بدل می‌شود.

فیلم ترسناک خانه او 2020

The Devil All The Time (2020)

داستان فیلم «شیطان تمام‌وقت» در نواحی حاشیه‌نشین آمریکای پس از جنگ می‌گذرد و تلاش دارد موضوع پیچیده تأثیرگذاری زندگی افراد مختلف برهم را در سایه خشونت، فساد و تعصب مذهبی تبیین کند. همزمان با برخورد مسیر زندگی شخصیت‌های فیلم به یکدیگر، فیلم قصد دارد نشان دهد که افراد برای حفاظت از عزیزانشان در دنیایی که گویی شانسی برای رستگاری در آن وجود ندارد، تا کجا حاضرند پیش بروند و فداکاری کنند.

فیلم شیطان تمام‌وقت 2020

Annihilation (2018)

فیلم سینمایی «نابودی» داستان پیوستن یک زیست‌شناس به گروه اکتشافی در منطقه‌ای ناشناخته و رازآلود به نام «شیمر» را تعقیب می‌کند. در این مکان قوانین طبیعت دچار خدشه می‌شوند و موجودات جهش‌یافته آزادانه پرسه می‎زنند. وقتی تیم اکتشافی در این دنیای ناشناخته بیشتر پیش می‌رود ناچار می‌شود با علاقه اعضا به خودویرانگری دست‌وپنجه نرم کند و این واقعیت آزاردهنده را بپذیرد که شاید دنیا به طرز بازگشت‌ناپذیری در حال تغییر است.

فیلم ترسناک نابودی 2018

The Perfection (2019)

فیلم سینمایی «کمال» داستان پیچیده وسواس فکری و بازیچه شدن یک نابغه سابق موسیقی را روایت می‌کند که قصد دارد از مربیانش انتقام بگیرد. او در جریان فیلم موفق می‌شود از اسرار شبکه پیچیده‌ای از فریب و خیانت پرده بردارد. فیلم می‌خواهد مفاهیمی مانند قدرت‌طلبی، کنترل و طبیعت مسموم کمال‌گرایی در دنیای موسیقی کلاسیک را تحلیل کند.

بهترین فیلم ترسناک - فیلم کمال 2019

Clinical (2017)

فیلم ترسناک «بالینی» داستان روانشناسی را روایت می‌کند که هنگام معالجه یک بیمار تازه‌وارد با گذشته‌ای دهشتناک، خاطرات عذاب‌آوری از گذشته را به یاد می‌آورد. هر چقدر او در روح و روان این بیمار بیشتر نفوذ می‌کند ناچار می‌شود تلاش بیشتری برای کنترل شیاطین درونی خودش به خرج دهد و روی مرز باریکی میان جنون و سلامت عقل به کارش ادامه دهد.

فیلم بالینی 2017

منبع: msn.com


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈تله‌ پاتی در سینما و تلویزیون


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا